mandag 22. mars 2010

Våren er her

Våren har kommet til vestlandet. I dag så jeg årets første hestehov. Den var som de er hvert år, likevel var det fantastisk. Tenk at noe så lite kan gjøre oss så utrolig glad. Jeg ser på havet hele tiden nå, for jeg vet jeg vil savne det med en gang jeg drar herfra. Havet skifter farge om våren. Fra blått til enda blåere. Det er vakkert. Gå ut og kjenn på våren!





'Tegn sola', sa lærer'n!
Og gutten tegna sola, rund og gul med strålekrans,
men tegninga viste ikke varmen, lyset og livet
som sola gir
nå om våren
her i nord,
viste ikke varmen etter kulda,
viste ikke lyset etter mørket,
eller livet som sprengte seg fram i en hestehov!
-Gerd Nyland

1 kommentar:

  1. Jeg bare sitter og tenker hvor fantastisk det er at du klarer å bli glad over slike ting. Og ikke minst hvordan dette sprer seg til oss andre. Jeg sitter her nærmere klokka 1 på natta, er blid og gleder meg til neste gang jeg ser en hestehov. Jeg skal på hestehovjakt i morra!

    SvarSlett