søndag 9. mai 2010

Ekte omsorg

Noen ganger er man så heldig å møte mennesker som bryr seg på en ekte, oppriktig og ærlig måte. Som ikke samler på bekjentskaper og plasserer deg i nettverkskart, men bare velger å være sammen med deg fordi du er noe helt fantastisk.

Verdens beste mormor døde for tre år siden, men vil alltid leve inni meg. Stemmen vil høres for mitt indre øre og omsorgen vil flyte gjennom meg så lenge jeg lever. Mormor kokte kakao hver morgen, strikket sokker og varmet tøyet mitt på ovnen. Hun brettet dynen rundt meg og sa sov godt lille Ina, fordi hun var så utrolig glad i meg.

Verden er full av falskhet og nyttige bekjentskaper. Men noen ganger er det bare den ene personen som trengs for at livet skal være godt og trygt å leve. Jeg tror vi alle behøver noen som ser og anerkjenner oss som den vi er. Hver dag blir vi veid og målt etter det vi gjør. Da er det fint å ha et par øyne som ser det fantastiske, utrolige inni.

Uansett om jeg hadde vokst opp til å bli statsminister, lærer, narkoman eller prostituert, ville omsorgen i blikket til mormor ha vært den samme. Husk du er fantastisk!

1 kommentar: