søndag 23. mai 2010

Fly!

Små drypp av regn utenfor ruten min. Himmelen er gråblå, vinden blåser stille. Jeg ligger under et pledd og leser. Det føles som å være på en båt. Når jeg lukker øynene kan jeg omtrent kjenne bølgene. Det er deilig å være hjemme på Nordmøre, selv når det regner.

Å lese gode bøker er å få nye opplevelser. Bli tatt med til nye steder. Andre tider. Bli kjent med nye mennesker. Gråte og le over det som blir fortalt. Fly! Her er noen bøker som har gjort inntrykk på meg i det siste:

Høytleseren, Bernhard Schlink
Saras nøkkel, Tatiana De Rosnay
Vekten av snøkrystaller, Thorvald Steen
Drømmehjerte, Cecilia Samartin



Bruk regnværsdagene til å fly!

2 kommentarer:

  1. La oss bryte to barrierer i dag.
    1) Jeg kommenterer bloggen
    2) Du er ikke blant dem som er evige treere, det er sjelden noen blir en tier så raskt.

    Det er alltid fint å lese bloggen din, men det får meg til å savne deg enda mer.

    SvarSlett
  2. Syntes jeg hadde sett dette bildet før ja. http://commiechameleon.files.wordpress.com/2009/12/pretty.jpg

    SvarSlett