mandag 3. mai 2010

Lappeteppe av en dag





Løpe over gresset foran universitetet. Slå hjul og stå på hendene. Lilla blomsterhav, som et magisk blomsterland. Klatre i det høye treet og få sommerfugler i magen. Jeg spiser en krummelur så jeg ikke blir stor. Se opp på den blå himmelen som er så langt borte og likevel så nær. En humle surrer forbi. Den skal noe, men jeg får aldri vite hva. Sosiologer i massevis. Eksamensnerver. Sjokolade og kakao i store mengder. Så søtt og godt. Verdens blideste bussjåfør på veien hjem som smilte på ekte. Tenk om mennesker kunne fly. Lese Margareth Olin og tenke at hun er heltinne. Nå skal jeg sove og drømme. Natta er en lomme som vi putter dagen i.

2 kommentarer:

  1. Så fint skrevet Ina :) Klem Åse Marie

    SvarSlett
  2. Tusen takk Åse Marie! Jeg håper alt er fint med deg:)

    SvarSlett